Home / Pemberitahuan / MALAYSIA. STOP..!!! MENDISCRIMINASI TKI.
MALAYSIA. STOP..!!! MENDISCRIMINASI TKI.

MALAYSIA. STOP..!!! MENDISCRIMINASI TKI.

MALAYSIA. STOP..!!! MENDISCRIMINASI TKI.
MALAYSIA STOP..!!! MEMPERDAGANGKAN RAKYAT NEGARA ORANG.

TKI DI YANG DI PERDAGANGAN OLEH MALAYSIA.
TKI asal Jawa Timur datang ke Negara Malaysia melalui Jalur resmi ke Dua Negara, Sebelum TKI menjejakkan kakinya ke Negara Malaysia, TKI sudah pun membuat Pembayaran ke Krajaan Malaysia melalui Calling Visa.

Setibanya ke Negara Malaysia. Agen / majikan palsu yang merekrut. Tidak menyediankan lapangan kerja, Agen / majikan palsu hanya mengambil ke.untungan dengan cara memeras TKI yang di recruitnya dengan Dana Bayaran Permit kerja di Luar batas kemampuan TKI.

Pada waktu penyambungan Permit kerja sang Majiknan palsu mengarahkan TKI mendaftarkan diri ke Program pemutihan tajaan Kementerian Dalam Negeri Malaysia yaitu REHIRING alasan majikn palsu permit kerja Korban tidak bisa di perpanjang (di sambung) Kecuali dengan cara mendaftar ke Program pemutihan baru bisa buat Permit kerja yang baru.

TKI di Luar batas pemahaman Hukum, menuruti arahan majikan palsunya dengan cara mendaftarkan diri ke Program pemutihan REHIRING, mana kala Permit kerja yang sedia ada di tamatkan begitu saja oleh majikan palsu nya.

pemerasan majikan palsu keatas KORBAN (TKI) seterusnya berjalan lancar di bawah payung hukum Negara. Malaysia yaitu program Pemutihan PATI.
TKI (KORBAN) yang jelas di datangkan secara SAH sekarang jadi PATI, satu panggilan PATI untuk membolehkan Korban yang tidak bersalah di sumbatkan ke dalam penjara untuk melindungi kejahatan memperdagangjan rakyat Negara orang yang ada di Malaysia

Satu (1) Item KAD. yang di keluarkan oleh Program pemutihan REHIRING berharga Rm1500. Harga ini belum di proses jadi Permit kerja, keseluruhan Korban harus membayar ke majikan palsu Rm5500___Rm7000

MALANG MENIMPA TKI
Pada tgl 13_July _2018 Temoat kerja TKI di project pembangunan Rumah di Razia Imigresen Malaysia, Pada Tgl 21_July_2018 TKI Malang ini akhirnya di heret ke Pengadilan / Mahkamah untuk di jatuh Hukuman atas kesalahan Imigresen Malaysia dengan Tuduhan PATI
Posisi Korban sekarang meringkuk di dalam penjara Kajang Selangor Darul Ehsan Malaysia

STOP PENGELUARAAN VISA KERJA KE NEGARA YANG TIDAK MEMPUNYAI HUKUM PERLINDUNGAN KE TKI KHUSUSNYA NEGARA MALAYSIA.

 

PATAR SIHOTANG SH MH

DEWI KHOLIFAH

 

About admin

Pemantau Perdagangan Manusia

Comments are closed.

Scroll To Top